Strona o wojnach XX Wieku
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Strona o wojnach XX Wieku Strona Główna
->
Luftwaffe
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy organizacyjne
----------------
Pytanie, sugestie, propozycje
Konkursy
Pogawędki na tematy historyczne
----------------
Wojna rosyjsko-japońska 1904-1905
Mniejsze konflikty przed Wielka Wojna
I wojna światowa
Wojny o niepodległość II RP
Wojna Obronna 1939
Atak na Danię i Norwegię
Atak na Francję
Bałkany-horyzont w ogniu
Operation Barbarossa
USA vs. Japonia
Włochy i Afryka-pomrók zagłady
III Rzesza się cofa
Cios dla Niemiec
Korea 50-53
I wojna indochińska
Wojna sześciodniowa
II wojna indochińska
Afganistan 79-89
Wojna Iracko- Irańska
Pustynna Burza
Cała reszta
Bitwy
Uzbrojenie
Armie
----------------
Armia Polska
Armia Radziecka
Armie Alianckie
Armia Włoska
Armia Czeska i Słowacka
Armia Japońska
Armia Francuska
Inne Armie
Armia Niemiecka
----------------
Heer
Luftwaffe
Kriegsmarine
SS
Waffen SS
Oddziały Specjalne
Hobby
----------------
Gry o tematyce drugowojennej
Ksiązki
Kolekcje
Kino i Film
Modelarstwo
Pochwal sie
Inne
----------------
Galeria
Biografie
Studia historyczne
Aktualnosci ze swiata
Hyde Park
Download
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Środa 22:32, 02 Sty 2008
Temat postu:
Bardzo ciekawym wg mnie prototypem niemieckim, który nie został wykorzystany bojowo był Bachem Ba 349 "Natter"
Opis powstania
U schyłku wojny III Rzesza znalazła się w dramatycznej sytuacji. Czterosilnikowe Latające Fortece amerykańskiej 8 Armii Powietrznej niszczyły ważne ośrodki przemysłowe. Luftwaffe nie mogła im w tym przeszkodzić, min. dlatego, że własne lotniska były celem ataków alianckich myśliwców dalekiego zasięgu. Rozpaczliwie szukano sposobów zaradzenia tej sytuacji. Chodziło o skonstruowanie samolotu, który mógłby skutecznie zaatakować zbliżające się do celu bombowce, nie narażając się na atak nieprzyjacielskich myśliwców, a więc ... nie korzystając z lotnisk. Jednym ze zrealizowanych pomysłów był projekt inż. Ericha Bachema BP-20A, zgłoszony w sierpniu 1944. Chodziło o myśliwiec jednorazowego użytku (Verschleissjäger), który po starcie z pionowej wyrzutni przy użyciu napędu rakietowego mógłby wznieść się szybko na pułap nadlatujących bombowców i zniszczyć przynajmniej jedną z maszyn przy pomocy pocisków rakietowych powietrze-powietrze. Po wykonaniu zadania pilot miał opuścić samolot na spadochronie, samolot zaś - ulec zniszczeniu. Najcenniejszy element konstrukcji - silnik - miał być odzyskiwany na spadochronie. Projekt został zatwierdzony i prace nad budową prototypu o oficjalnym oznaczeniu Ba-349 Natter rozpoczęły się w zakładach Bachem-Werke, prowadzonych przez inż. Bachema. Pierwsze prototypy gotowe były do prób w grudniu 1944. Wykonano kilka pilotowanych, bezsilnikowych lotów na hole, następnie kilka startów bezpilotowych. 28.02.1945 odbył się pierwszy pilotowany lot Ba-349 zakończony śmiercią oblatywacza i rozbiciem samolotu z powodu urwania się osłony kabiny. Tym niemniej próby kontynuowano i do kwietnia 1945 wykonano łączni e36 udanych startów, w tym 7 pilotowanych. W międzyczasie opracowano i zbudowano prototyp ulepszonej wersji seryjnej Ba-349B z dwukomorowym silnikiem Walter 109-509C-1 (17+3 kN) o lepszych osiągach.
Do bojowego zastosowania samolotów nie doszło, gdyż zbliżanie się wojsk amerykańskich zmusiło obsługę do zniszczenia przygotowanych do akcji maszyn
Konstrukcja: jednomiejscowy, wolnonośny średniopłat konstrukcji mieszanej zbudowany z materiałów niestrategicznych (tylko dźwigar płata i zbiornik paliwa zbudowane były z materiałów lotniczych). Prostokątne w obrysie skrzydło obrysie skrzydło o symetrycznym profilu i takież usterzenie były z drewna, kryte sklejką. Metalowy kadłub zbudowany był z kilku segmentów o przekroju kołowym. Pilot zajmował miejsce w przedniej części kadłuba, w opancerzonej kabinie wyposażonej tylko w najniezbędniejsze przyrządy. Zbiorniki paliwa, 435 dm3 T-Stoff (nadtlenek wodoru) i 190 dm3 C-Stoff (mieszanka wodzianu hydrazyny z alkoholem metylowym) znajdowały się w centralnej części kadłuba. Do boków tylnej części kadłuba przymocowane były cztery wspomagające silniki rakietowe Schmieding na paliwo stałe, o ciągu 4,5 kN, odrzucane po wypaleniu.
Napęd: silnik rakietowy Walter 109-509A o ciągu 17 kN umieszczony w tylnej części kadłuba
Uzbrojenie: bateria 24 niekierowanych (stabilizowanych obrotowo pocisków rakietowych H217 Föhn (73 mm) lub 33 podobnych pocisków R4M (55mm) umieszczona przed kabiną pilota
Dane techniczne:
Długość 6,5 m
Rozpiętość 4,0 m
Wysokość 2,25 m
Powierzchnia nośna
Masa własna 880 kg
Masa w locie 2175 kg
Prędkość maksymalna 900 km/h
Czas lotu silnikowego 2 min
Wznoszenie 179 m/s
PS. Zdjęcia nie dodam gdyż jeszcze nie napisałem 3 postów
niech doda je poniżej inna osoba ;D
Gość
Wysłany: Piątek 12:33, 28 Gru 2007
Temat postu:
Zabawne
Gość
Wysłany: Piątek 11:02, 28 Gru 2007
Temat postu:
Romi nie znasz się
Ziemniak zaprezentował najnowszy model Me-262 z wbudowaną klimatyzacją odtwarzaczem mp3 no i słuchawony jak dzowny
Taki niemiecki ,,Pimp My Ride"
Gość
Wysłany: Czwartek 18:39, 27 Gru 2007
Temat postu:
Ziemniak to nie jest prototyp
bo był w produkcji seryjnej
Gość
Wysłany: Czwartek 17:53, 27 Gru 2007
Temat postu:
A oto kolejny prototyp genialnej Luftwaffe: Messerschmitt Me 262. Był to pierwszy na świcie myśliwiec o napędzie odrzutowym :>
Gość
Wysłany: Niedziela 11:23, 09 Gru 2007
Temat postu:
ciekawe czy wyprodukowana chociaż jeden model?
Gość
Wysłany: Sobota 21:25, 01 Gru 2007
Temat postu:
no pewnie nic w praktyce nie badano
Gość
Wysłany: Sobota 21:23, 01 Gru 2007
Temat postu:
ciekawe ile takie coś mogło osiągnąć prędkości?
Gość
Wysłany: Piątek 16:18, 23 Lis 2007
Temat postu:
To już wiem skąd się bierze ufo
Toldo
Wysłany: Czwartek 14:12, 22 Lis 2007
Temat postu:
i Niemcy trakie ordercy a o sto kroć mądrzejśli a deszyfrogram ryba-miecz o czym jest w książce Twierdza Szyrów oraz w filmie Tajemnica Twoiierdzy Szyfrów Bogusława Wołoszańskiego.
Gość
Wysłany: Czwartek 13:30, 22 Lis 2007
Temat postu:
Czy ja wiem ale alianci po wojnie znaleźli plany właśnie tego projektu
Toldo
Wysłany: Czwartek 13:25, 22 Lis 2007
Temat postu:
Aha to ufo to pewnie są Niemcy którzy uciekli przez Aliantami i Sovietami tak?
Gość
Wysłany: Czwartek 13:19, 22 Lis 2007
Temat postu:
Toldo napisał:
No to właśnie są te ich latające spodki lecz wizja artystyczna
Toldo
Wysłany: Czwartek 13:16, 22 Lis 2007
Temat postu:
ja pamiętam ich latające spodki
Gość
Wysłany: Czwartek 13:14, 22 Lis 2007
Temat postu:
To jest wizja artystyczna tego projektu lecz mam na kompie kilka zdjęć tego projektu
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin